Aktif sürüş yardım sistemleri, insanlara ne kadar mahkum?

AAA’nın gerçekleştirdiği kapsamlı bir testte, yoğun trafikte kullanılan aktif sürüş yardım sistemlerinin ne sıklıkta sürücünün müdahalesine ihtiyaç duyduğu tespit edildi.

Otonom sürüş teknolojilerinin de alt yapısını oluşturan bu teknolojiler, sanıldığı kadar güvenli çıkmadı. Buna göre, sürücü müdahalesi gerektiren “önemli bir olay” ortalama her 9 dakikada bir yaşanıyor. Bu olaylar, sistemin yol koşullarına uygun şekilde tepki veremediği durumlar olarak tanımlanıyor. Yani sürücü eğer dikkatini yoldan ayıracak olursa, muhtemelen ciddi bir kaza yaşama riski oluşuyor.

Bunlar arasında en yenisi trafik sıkışıklığı asistanı. Bu, kısıtlı erişimli otoyollarda düşük hızlı dur-kalk sürüşleri için tasarlanmış, adaptif hız sabitleme ve şerit takip sisteminin bir çeşidi ve genellikle saatte yaklaşık 65 km hıza kadar hıza ulaşır. Ancak yine de, sürücünün durumsal farkındalığını korumaktan sorumlu olduğu “seviye 2” adı verilen bu sistemin yanında neredeyse otonom sürüşe yakın olan “seviye 3” asistanlar da mevcut. Ancak ne var ki tüm bu sistemler testlerden “tam anlamıyla güvenli” sonuçlar alamadılar.

Sürücülere tavsiyeler

AAA uzmanları, sürücü destek sistemlerinin sürücüyü tamamen kenara çekebilecek özelliğe sahip olmadığını vurguluyor. Bu sistemleri kullanırken sürücülerin her zaman direksiyonu kontrol edebilir konumda bulunmaları, telefon gibi dikkat dağıtıcı unsurları minimuma indirmeleri ve öndeki aracı yasal mesafede ve hatta daha uzak mesafeden takip etmeleri gerektiği vurgulanıyor.

Güvendiniz bilgisayarlı sistem hata yaptığında, duruma müdahale edebilecek pozisyonda olmanız modern araçları kullanıp da bu elektronik sistemlere güvenen sürücüler için hayati önem taşıyor.

Related Posts

ZYD Teknoloji, Türk mühendisliğinin gücünü ABD’de temsil edecek

Türkiye’nin yenilikçi sanayi girişimlerinden ZYD Teknoloji, endüstriyel otomasyon ve robotik sistemlerde geliştirdiği ileri çözümlerle Amerika pazarına açılıyor. Gıda, sağlık, plastik geri dönüşüm, ekstrüzyon, termoform, IML robotlar, kaynak …

Bilim insanları şimdiye kadarki en sentetik canlıyı oluşturdu

Araştırmacılar, bir bakterinin tüm genomunu sıfırdan tasarladı.

12 bin 500 dolarlık Chery elektrikli SUV satışa çıktı

Çin’in elektrikli otomobil atağı hız kesmeden devam ediyor. Chery, tamamen elektrikli yeni SUV modelleri Fulwin X3 ve X3 Plus’ı satışa sundu, araçların başlangıç fiyatı ise 15 bin 300 dolar olarak açıklandı.

Tesla Model Y L’yi satışa sundu… Menzili ve fiyatı belli oldu

Tesla Çin’de uzun dingil mesafeli Model Y L’yi piyasaya sürdü.

Claude zararlı sohbetleri kesen özelliğini tanıttı

Yapay zekâ şirketi Anthropic, Claude serisinin en yeni modellerinde dikkat çeken bir özellik duyurdu. Artık bazı Claude modelleri, “nadir ve aşırı” durumlarda zararlı veya istismara açık kullanıcı etkileşimlerini kendi başına sonlandırabilecek …

Cep telefonumuzda Bluetooth’u her zaman açık tutmalı mıyız?

Kablosuz teknolojiler hayatı kolaylaştırıyor, ancak bazı alışkanlıklar fark etmeden güvenlik açıklarına yol açabiliyor. Cep telefonlarımızda kullandığımız Bluetooth da bu durumdan muaf değil. Peki ama telefonumuzda Bluetooth’u her zaman açık tutmalı mıyız?