İtalyan perakendecilerin yüzü gülüyor

İtalya’da Perakende Satışlar Nisan Ayında Arttı

İtalya’da perakende satışlar, Nisan 2025’te bir önceki aya göre yüzde 0,7 oranında artış gösterdi. Bu artış, Mart ayında revize edilen yüzde 0,4’lük düşüşten sonra geldi ve piyasaların beklediği yüzde 0,2’lik artışın oldukça üzerinde gerçekleşti. Ülkenin Ulusal İstatistik Kurumu ISTAT’ın verilerine göre, ekonominin tüketici harcamaları üzerinden toparlandığı görülüyor.


TEPAV açıkladı! Perakende güveni aylıkta azaldı, geçen yıla göre arttı

Gıda ve Gıda Dışı Ürünlerde Artış

Satışlardaki toparlanmanın ana nedeni, hem gıda hem de gıda dışı ürünlerdeki yükseliştir. Nisan ayında gıda ürünleri satışları yüzde 1,3 artarken, Mart ayında yüzde 0,4’lük bir düşüş yaşanmıştı. Gıda dışı ürünlerde ise artış sınırlı olsa da yüzde 0,2’lik bir yükseliş, Mart ayındaki yüzde 0,3’lük düşüşten pozitif bir dönüşü işaret ediyor.


Almanya’da perakende satışlarda düşüş

Yıllık Bazda Yüksek Artış

İtalya’nın yıllık perakende satış verileri de dikkat çekici bir tablo sergiliyor. Nisan 2025’te satışlar, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 3,7 oranında yükseldi. Bu rakam, Haziran 2023’ten bu yana kaydedilen en yüksek yıllık artışı temsil ediyor. Mart 2025’te ise yıllık bazda yüzde 2,7’lik bir düşüş yaşanmıştı.


Romanya perakende satışlarda aylık düşüş

Tüketici Güveni Ekonomide Belirleyici

Uzmanlar, artan gıda ürünleri harcamalarının, özellikle enflasyon karşısında güçlerini korumaya çalışan hanehalklarının davranışlarını yansıttığını söylüyor. Yaz aylarında benzer eğilimlerin devam etmesi durumunda toparlanmanın sürdürülebilir olabileceği belirtiliyor.


Kanada perakende satışlarda pik yaptı

Olumlu Sinyaller Piyasalar İçin

İtalyan ekonomisi için beklenenden daha iyi bir toparlanma, iç tüketimin katkısının arttığı ve Avrupa genelinde ekonomik görünüm için pozitif bir işaret olduğunu gösteriyor. Ekonomistler, perakende satışlardaki artışın devam etmesi halinde, yılın ikinci yarısında büyüme tahminlerinin revize edilebileceğini ifade ediyor.

İstatistik kurumu ISTAT tarafından yayınlanan bu veri, Avrupa’nın üçüncü büyük ekonomisinde ekonomik toparlanmanın tüketici davranışlarıyla desteklendiğini gösteriyor.

Related Posts

EKOTÜRK’ün ardından Mosaic Visa: Babadan sonra oğul da incelemede

“Papara” soruşturması kapsamında gazeteci Cengiz Özdemir’in kurucusu ve genel yayın yönetmeni olduğu EKOTÜRK TV’ye el koyan Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonunun (TMSF) radarına Özdemir’in oğlu Alper Afşin Özdemir de girdi.

Turizmde ‘son dakika’ sürprizi: ‘Enteresan şekilde bir anda arttı’

Antalya’da otel genel müdürü İsmail Çağlar, bu yıl bazı dönemlerde iniş-çıkışların yaşandığı turizmde enteresan şekilde son dakika rezervasyonlarının arttığını söyledi. Çağlar, “Önümüzdeki haftalar için otel boşken, birden bakıyorsunuz; son dakika rezervasyonlar ile ciddi doluluklar elde ediliyor” dedi.

Hesabınızdaki parayı hemen çekin! Artık hizmet vermeyecek: Müşterilerine tek tek mesaj gitti

Popy Para, yıllardır kullanıcılarına sunduğu cashback (geri ödeme) fırsatlarıyla tanınırken, kısa süre önce başlattığı kapsamlı bakım çalışmasının ardından bugün sürpriz bir kararla tüm hizmetlerini tamamen durdurduğunu açıkladı. Popy Para’nın resmi …

CHP’den iktidara çağrı: Memurları, emeklileri açlığa ve ölüme mahkûm etmeyin

CHP’den iktidara çağrı: Memurları, emeklileri açlığa ve ölüme mahkûm etmeyin

Gemi ve denizaltıların kalbinde ‘milli imza’: HAVELSAN 60. teslimatını tamamladı

Türk savunma sanayisi bünyesinde geliştirilen, gemi ve denizaltıların kalbi olan Gemi Veri Dağıtım Sistemi (GVDS) ürün ailesi 60. teslimat başarısına ulaştı. Yazılım tabanlı çözümleriyle yurt içinde ve dışında çeşitli sorumluluklar üstlenen HAVELSAN …

Soğan soyarken değil bu kez hasat ederken ağlattı

Yozgat’ın Aydıncık ilçesini de kapsayan Kümbet Ova da, yazlık soğan hasadı buruk başladı. Kilosunu 7-8 liraya mal eden çiftçi, ürününe alıcı bulmakta zorlanırken, çıkan alıcılara da ürünü 3-4 liraya tarlada satmak zorunda kalıyor. CHP Aydıncık İlçe …